REALIZACJA I EFEKT UDZIAŁU W
PROJEKTACH
"Ciekawiej, szybciej, pewniej,..." - POKL
9.1.2
"Świetlica zajęciowa szansą na
rozwój edukacji" - POKL 9.5
"Szkoły na plus 2" -
POKL 9.1.2 systemowy
Zaczarowany świat
Szkoła Podstawowa im.
Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, położona jest przy ulicy Szkolnej
6. Posiada 7 sal lekcyjnych wyposażonych w komputery nauczycielskie
z dostępem do drukarki i Internetu, pracownię informatyczną
wyposażoną w 17 komputerów
z dostępem do Internetu, multimedialną salę projekcyjną, świetlicę
ze stołówką i zapleczem kuchennym, multimedialną bibliotekę z
czytelnią wyposażoną w 4 komputery z dostępem do Internetu, gabinet
dyrektora, pokój nauczycielski, sekretariat, zastępczą salę
gimnastyczną, 4 boiska sportowe.
W Szkole Podstawowej w
Bąkowicach zatrudnionych jest obecnie 11 nauczycieli. Wszyscy
posiadają pełne kwalifikacje do zajmowanego stanowiska oraz po kilka
ukończonych kierunków do nauczania różnych przedmiotów.
W roku szkolnym
2010/2011
szkoła brała udział w różnego rodzaju projektach zarówno
finansowanych przez różne instytucje jak i społecznych.
Nowe technologie na usługach
edukacji
Akademia Równych szans - POKL
9.1.2
W roku szkolnym
2009/2010
szkoła brała udział w różnego rodzaju projektach zarówno
finansowanych przez różne instytucje jak i społecznych.
NAZWA: BANK DZIECIĘCYCH
UŚMIECHÓW
KOSZT: 17 460 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 38/82
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Projekt „Bo słońce świeci
każdemu”
umożliwił uczniom klas I - VI udział w pozalekcyjnych zajęciach
dostosowanych do ich wieku i możliwości intelektualnych. Uczniowie
klas młodszych uczestniczyli w zajęciach kółka informatycznego oraz
zajęciach wspomagających dla uczniów mających trudności w nauce, a
także w zajęciach z języka niemieckiego i z języka angielskiego.
Uczniowie klas starszych uczestniczyli w zajęciach wspomagających
dla uczniów mających trudności w opanowaniu ortografii, zajęciach
wspomagających dla uczniów mających trudności w nauce matematyki,
zajęciach kółka przyrodniczego, zajęciach terapeutycznych dla
uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi i trudnościami w nauce,
zajęciach kółka matematyczno – informatycznego z podstawami
przedsiębiorczości. Poprzez realizację całości projektu
przyczyniliśmy się do nabywania, rozwijania i poszerzenia wiedzy i
umiejętności uczniów, rozwijania ich zainteresowań, poszerzenia
horyzontów myślowych, udzielenia wsparcia psychologiczno –
pedagogicznego mającego wpływ na rozwój ucznia, wspierania rozwoju
młodego człowieka i co za tym idzie podniesienia poczucia własnej
wartości oraz umożliwienia uczniom kontaktu z nowoczesną techniką
przekazu informacji, pozwalającą im uporać się z trudami
codzienności. Pomogliśmy
także uczniom w pokonywaniu ich
trudności w nauce.
NAZWA: NOWE TECHNOLOGIE NA
USŁUGACH W EDUKACJI
KOSZT: 40 875 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 82/82
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Projekt realizowany był przez
Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Informatycznego i Politechnicznego
w Opolu. Projekt opierał się na doświadczeniach Ośrodka we
wprowadzaniu do szkół innowacyjnych, atrakcyjnych i skutecznych form
nauczania. Działania w szkole koncentrowały się na rozwijaniu u
uczniów podstawowych umiejętności oraz kompetencji. Szkoła otrzymała
również wsparcie merytoryczne i techniczne pozwalające rozszerzyć
ofertę edukacyjną. Na zajęciach uczniowie zaznajamiali się z
otrzymanym sprzętem i próbowali wykorzystać go w praktyce.
Prowadzone zajęcia dotyczyły miejsc, które są dobrze uczniom znane –
moja szkoła, moja parafia, moja gmina i moja okolica. Projekt
promował ideę nauczania problemowego, w którym wykorzystywane są
nowoczesne technologie pozyskiwania i przetwarzania informacji takie
jak komputer, skaner, aparat cyfrowy, projektor multimedialny,
krótkofalówki, dalmierz, GPS oraz dyktafon. Dzięki takim urządzeniom
zajęcia są atrakcyjne dla uczniów i pobudzają ich do własnych
analiz, ćwiczenia spostrzegawczości, dedukcji, rozwijania wyobraźni,
konstruktywnego myślenia oraz współdziałania.
NAZWA: SZKOŁA BEZ PRZEMOCY
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 81/82
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Organizowane warsztaty,
dostosowane do różnych grup wiekowych, pozwoliły na zniwelowane
problemy przemocy i agresji w szkole.
NAZWA: MŁODY MENAGER
ŚRODOWISKA
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 42/42
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Program współfinansowany przez
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie. Uczestnictwo w
projekcie polegało na wpisywaniu, a nie zbieraniu rzeczywistych
odpadów. Uczniowie poprzez Internet wpisywali odpady, określając ich
parametry oraz sposoby ich ograniczania. Uczestnicząc w I Etapie MMŚ
przyczyniliśmy się do podniesienia osobistej odpowiedzialności
obywateli za działania w obszarze ochrony środowiska poprzez
promowanie wśród dzieci, młodzieży szkolnej oraz nauczycieli i
pozostałej społeczności szkolnej dobrych praktyk w dziedzinie
gospodarki odpadami (monitorowanie, ewidencjonowanie i
zagospodarowywanie) z wykorzystaniem aktywnych technologii
internetowych. Za zajęcia II miejsca na etapie ogólnopolskim
uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w czterodniowej wycieczce
w Góry Świętokrzyskie.
NAZWA: SESJE Z PLUSEM
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 42/42
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
-
monitorowanie efektywności
programów nauczania i porównywanie wyników naszych uczniów z
wynikami ogólnopolskimi;
-
materiały edukacyjne dla
uczniów;
-
materiały dydaktyczne dla
nauczycieli.
EFEKT EDUKACYJNY:
Przy pomocy platformy
internetowej uczniowie rozwiązują w danym czasie testy kompetencji.
Podejmowane zadania to: udział w ogólnopolskich testach
sprawdzających kompetencje uczniów klas IV – VI z języka polskiego i
matematyki, udział w 6 sesjach w ciągu roku szkolnego, analiza
stopnia realizacji podstawy programowej z w/w przedmiotów na
podstawie zestawienia wyników uczniów szkół podstawowych.
PODSUMOWANIE ROKU SZKOLNEGO
2009/2010
Wszystkie zrealizowane projekty
i programy w mniejszym lub większym stopniu przyczyniły się do
podniesienia wiedzy i umiejętności uczniów, co w sposób bardzo
widoczny przekłada się na wyniki osiągane przez szóstoklasistów na
sprawdzianie w ostatnim roku nauki, plasując naszą szkołę na
poziomie wyżej średnim w odniesieniu do wszystkich szkół
podstawowych w Polsce. Ponadto, poza wyrównaniem szans dzieci
mających trudności w nauce, szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych
pozwolił na rozwinięcie zdolności uczniów, nowych zainteresowań i
kształtowanie talentów.
W roku szkolnym
2008/2009
szkoła brała udział w różnego rodzaju projektach zarówno
finansowanych przez różne instytucje jak i społecznych.
NAZWA: POŻYTECZNE FERIE 2009
KOSZT: 2 000 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 81/82
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
-
materiały biurowe;
-
sprzęt sportowy.
EFEKT EDUKACYJNY:
Projekt „Zacznij od dziś”
umożliwił uczniom klas V i VI doskonalenie czytania ze zrozumieniem,
poprawnego pisania, korzystania z informacji i wykorzystania wiedzy
w praktyce poprzez udział w zajęciach edukacyjnych, a także
ułatwienie dostępu i nauka korzystania z różnych źródeł informacji.
Nabyte wiadomości i umiejętności przyczyniły się do osiągnięcia
przez uczniów na sprawdzianie po szóstej klasie wyniku powyżej
średniej wojewódzkiej i krajowej. Zajęcia edukacyjne obejmowały
40 godzin i prowadzone były z: języka polskiego, matematyki,
informatyki, języka niemieckiego, języka angielskiego. Ponadto
odbyły się również zajęcia sportowe, plastyczne, gry i zabawy dla
najmłodszych oraz dwa wyjazdy na basen.
NAZWA: WYRÓWNYWANIE SZANS
EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W 2008
KOSZT: 40 875 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 82/82
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
-
zestaw pomocy z matematyki
dla klasy IV i V;
-
zestaw ćwiczeń z języka
polskiego;
-
zestaw pomocy do zajęć
plastycznych i dekoratorskich;
-
edukacyjne programy
komputerowe;
-
laptop;
-
projektor multimedialny;
-
ekran multimedialny;
-
sprzęt audio;
-
sprzęt sportowo –
rehabilitacyjny;
-
zestaw materiałów
biurowych.
EFEKT EDUKACYJNY:
Zajęcia, jakie realizowano w
ramach projektu to: kółko informatyczne dla klas I – III, kółko
plastyczne dla klas I – III, kółko dekoratorskie dla klas IV – VI,
zajęcia wspomagające dla uczniów mających trudności w opanowaniu
ortografii dla klas IV – VI, zajęcia wspomagające dla uczniów
mających trudności w nauce matematyki dla klas IV – VI, zajęcia
wspomagające dla uczniów klasy I – III mających trudności w nauce,
kółko techniczne dla klas IV – VI, zajęcia z języka niemieckiego dla
klasy I, zajęcia z języka angielskiego dla klasy I, kółko
przyrodnicze dla klas IV – VI, warsztaty udzielania pierwszej pomocy
dla klas I – IV, kółko sportowe dla klas IV – VI, zajęcia
przygotowujące dzieci do nauki szkolnej dla oddziału 0, zajęcia
regionalne dla oddziału 0, zajęcia ruchowe dla oddziału 0, zajęcia
terapeutyczne dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi i
trudnościami w nauce dla klas IV – VI, zajęcia ruchowe z dzieckiem
niepełnosprawnym ruchowo i intelektualnie w stopniu głębokim, kółko
matematyczno – informatyczne z podstawami przedsiębiorczości dla
klas IV – VI – razem 200 godzin dydaktycznych nakierowanych na
wszechstronny rozwój ucznia – dla uczniów mających problemy z nauką,
ale także dla dzieci zdolnych, pasjonatów określonej dziedziny
wiedzy czy życia.
W czasie trwania projektu
dzieci uczestniczyły w 4 wycieczkach kulturalno – turystyczno –
krajoznawczych. Odwiedziły wiele ciekawych i niezwykłych miejsc –
teatr, filharmonia, opera, poznały interesujących ludzi i wykonywane
przez nich zawody.
NAZWA: ROZWÓJ EDUKACJI NA
TERENACH WIEJSKICH
KOSZT:18 540,75 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 43/43
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Przeprowadzono 60 godzin zajęć
pozalekcyjnych: klub historyczno – regionalny, klub informatyczny,
klub fotograficzny. Na zajęciach dominowały metody aktywizujące.
Uczniowie posługiwali się mapami, materiałami wyszukanymi w
Internecie, encyklopediami
i książkami. Do opracowania ciekawych pytań posłużyły także
przeprowadzone przez uczniów wywiady.
Praca dzieci polegała na
działaniu, doświadczaniu oraz gromadzeniu i segregowaniu informacji.
Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań i uzdolnień, zdobywanie
wiedzy i umiejętności z pomocą nauczyciela i samodzielnie,
rozwijanie ciekawości poznawczej, wdrażanie do całościowego
postrzegania świata i wykorzystania nabytej wiedzy w życiu
codziennym, organizowanie pracy własnej i współdziałania w grupie,
rozwijanie umiejętności słuchania opinii innych i argumentowania
własnych wypowiedzi w oparciu o wiedzę, obrony swojego zdania oraz
doskonalenie poprawnego pisania.
Zajęcia prowadzone były na
zasadzie korelacji, wspólnym wytworem wszystkich zajęć jest gra
edukacyjna „Znam moją Gminę – wędrówki po Gminie Świerczów”.
Zorganizowano i
przeprowadzono dwa rajdy rowerowe, do Miejsca i do Biestrzykowic,
miały one na celu lepsze poznanie najbliższej okolicy zebranie
informacji i wykonanie zdjęć opracowywanej gry edukacyjnej.
Zorganizowano i
przeprowadzono wycieczkę do Opola, podczas której uczniowie
zwiedzali Kamienicę Dworską i Wystawę ponadczasową w Muzeum Śląska
Opolskiego, oglądali wystawę Word Press Foto oraz brali udział w
warsztatach plastycznych w Galerii Sztuki Współczesnej.
Po przeprowadzeniu wycieczek
okazało się, że zaplanowane w budżecie środki przeznaczone na bilety
wstępu, lekcje muzealne i autobus są wyższe niż w rzeczywistości,
dlatego postanowiono wykorzystać pozostające środki na dodatkową
wycieczkę na seans filmowy do kina we Wrocławiu dla uczniów
najbardziej zaangażowanych w realizację projektu.
NAZWA: SZKOŁA BEZ PRZEMOCY
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 81/82
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Organizowane warsztaty,
dostosowane do różnych grup wiekowych, pozwoliły na zniwelowane
problemy przemocy i agresji w szkole.
NAZWA: BEZPIECZNE DROGI
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 42/42
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Podjęliśmy inicjatywę -
„Bezpieczne dziecko na drodze” – akcję społeczną na rzecz
pogłębienia wiedzy z zakresu
wychowania komunikacyjnego umożliwiającego bezpieczne poruszanie się
dzieci po drogach i zdobycie karty rowerowej,
w ramach której przeprowadziliśmy warsztaty bezpieczeństwa ruchu
drogowego. Ponadto w wyniku przeprowadzonych zajęć uczniowie z
powodzeniem zdali egzamin na kartę rowerową. Zajęliśmy 3 miejsce w
turnieju powiatowym.
NAZWA: DBAJMY O ŚRODOWISKO
TO TAKIE PROSTE
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 42/42
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Projekt „STOIMY PO ZIELONEJ
STRONIE” zdobył II miejsce na etapie wojewódzkim, w ramach konkursu
„Dbajmy o środowisko to takie proste”, miał na celu przede wszystkim
zainicjowanie działań edukacyjnych związanych z ochroną środowiska,
prowadzących do kształtowania świadomości i wrażliwości ekologicznej
uczniów, rozbudzenie zainteresowania ekologią i działaniami z nią
związanymi, poszerzenie wiadomości na temat własnego regionu i jego
stanu. Zadania, które zrealizowaliśmy w ramach projektu to: akcja
sadzenia lasu, wyszukiwanie dzikich wysypisk śmieci, konkurs
plastyczny, konkurs recytatorski.
NAZWA: MŁODY MENAGER
ŚRODOWISKA
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 42/42
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Program współfinansowany przez
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie. Uczestnictwo w
projekcie polegało na wpisywaniu, a nie zbieraniu rzeczywistych
odpadów. Uczniowie poprzez Internet wpisywali odpady, określając ich
parametry oraz sposoby ich ograniczania. Uczestnicząc w I Etapie MMŚ
przyczyniliśmy się do podniesienia osobistej odpowiedzialności
obywateli za działania w obszarze ochrony środowiska poprzez
promowanie wśród dzieci, młodzieży szkolnej oraz nauczycieli i
pozostałej społeczności szkolnej dobrych praktyk w dziedzinie
gospodarki odpadami (monitorowanie, ewidencjonowanie i
zagospodarowywanie) z wykorzystaniem aktywnych technologii
internetowych.
NAZWA: SESJE Z PLUSEM
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 42/42
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
-
monitorowanie efektywności
programów nauczania i porównywanie wyników naszych uczniów z
wynikami ogólnopolskimi;
-
materiały edukacyjne dla
uczniów;
-
materiały dydaktyczne dla
nauczycieli.
EFEKT EDUKACYJNY:
Przy pomocy platformy
internetowej uczniowie rozwiązują w danym czasie testy kompetencji.
Podejmowane zadania to: udział w ogólnopolskich testach
sprawdzających kompetencje uczniów klas IV – VI z języka polskiego i
matematyki, udział w 6 sesjach w ciągu roku szkolnego, analiza
stopnia realizacji podstawy programowej z w/w przedmiotów na
podstawie zestawienia wyników uczniów szkół podstawowych.
NAZWA: PROGRAM OPERACYJNY
KAPITAŁ LUDZKI 9.1.2
KOSZT: 58 919, 59 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 81/82
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
-
programy komputerowe:
„Dysleksja”, „Ortografia”, „Doskonalenie umiejętności czytania”;
-
mikroskopy;
-
dyktafon;
-
zestawy do nauki
matematyki: zestaw do geometrii przestrzennej, zestaw tablic
magnetycznych do nauki ułamków zwykłych, zestaw do nauki
dzielenia;
-
zestaw materiałów
biurowych;
-
drukarka.
EFEKT EDUKACYJNY:
W ramach realizacji projektu
„Wiedza, którą otrzymam w latach szkolnych zaowocuje w przyszłości”
uczniowie uczestniczyli w 1316 godzinach zajęć pozalekcyjnych. W
ofercie dla każdego ucznia znalazły się: warsztaty psychologiczno –
pedagogiczne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego,
matematyki, przyrody, historii oraz kluby zainteresowań: klub języka
angielskiego, klub przyrodniczy, klub małego ekonomisty, klub
matematyczny, klub informatyczny, klub języka niemieckiego.
PODSUMOWANIE ROKU SZKOLNEGO
2008/2009
Większość projektów i programów
prowadzonych jest przez nauczycieli jako wolontariat.
W ciągu 10 miesięcy zrealizowaliśmy 1 projekt dla nauczycieli i 9
projektów dla uczniów.
W roku szkolnym 2008/2009 nasza placówka dzięki udziałowi w różnego
rodzaju projektach zyskała 120 335,34 PLN na:
•
zajęcia dydaktyczne dla uczniów –
80 581,37 PLN;
•
wycieczki dla uczniów – 7 974,87 PLN;
•
pomoce dydaktyczne, sprzęt sportowy –
7 435,53 PLN;
•
sprzęt techno – dydaktyczny – 6 399,00
PLN;
•
kursy doskonalące dla nauczycieli –
10 800,00 PLN;
•
materiały biurowe – 3 952,78 PLN;
•
druk opracowanych publikacji – 3 191,79
PLN.
Wszystkie zrealizowane projekty
i programy w mniejszym lub większym stopniu przyczyniły się do
podniesienia wiedzy i umiejętności uczniów, co w sposób bardzo
widoczny przekłada się na wyniki osiągane przez szóstoklasistów na
sprawdzianie w ostatnim roku nauki, plasując naszą szkołę na
poziomie wyżej średnim w odniesieniu do wszystkich szkół
podstawowych w Polsce. Ponadto, poza wyrównaniem szans dzieci
mających trudności w nauce, szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych
pozwolił na rozwinięcie zdolności uczniów, nowych zainteresowań i
kształtowanie talentów.
W latach
2007-2008 szkoła brała
udział w różnego rodzaju projektach zarówno finansowanych przez
różne instytucje jak i społecznych.
NAZWA: POŻYTECZNE FERIE 2007
KOSZT: 2000 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 85/86
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Działania projektu nakierowane
były na wszechstronny rozwój uczniów (pisanie, robienie zdjęć,
obróbka materiału na komputerze, ale także zasady dobrego
wychowania) – obejmowały 40 godzin – zajęcia informatyczno –
dziennikarskie.
Korzyści to poznanie
środowiska, integracja społeczności, promocja szkoły nie tylko w
gminie, ale także w skali województwa.
NAZWA: SZKOŁA NA TAK
KOSZT: 65 000 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 85/86
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
-
publikacja przewodnika
„Gmina Świerczów – miejsca, które warto zobaczyć”;
-
zestaw pomocy z matematyki
dla klasy IV i V;
-
ćwiczenia do geometrii
przestrzennej;
-
ćwiczenia z języka
polskiego;
-
zestaw pomocy i materiałów
do zajęć plastycznych;
-
kolorowa drukarka laserowa;
-
zestaw materiałów
biurowych.
EFEKT EDUKACYJNY:
Zajęcia, jakie realizowano w
ramach projektu to: zajęcia wyrównawcze z języka polskiego,
matematyki oraz w klasach I – III, zajęcia z języka niemieckiego,
kółko informatyczne, kółko plastyczne, kółko przyrodnicze, kółko
informatyczno – matematyczne, kółko artystyczne, kółko turystyczno –
krajoznawcze, kółko sportowe, kółko dziennikarskie – razem 665
godzin dydaktycznych nakierowanych na wszechstronny rozwój ucznia –
dla uczniów mających problemy z nauką, ale także dla dzieci
zdolnych, pasjonatów określonej dziedziny wiedzy czy życia.
W czasie trwania
projektu dzieci uczestniczyły w 22 wycieczkach kulturalno –
turystyczno – krajoznawczych, 11 wyjazdach sportowo – rekreacyjnych,
4 rajdach rowerowych, 4 rajdach pieszych. Odwiedziły wiele ciekawych
i niezwykłych miejsc, doświadczyły różnych sposobów aktywnego
wypoczynku, poznały interesujących ludzi i wykonywane przez nich
zawody.
NAZWA: RZECZPOSPOLITA
INTERNETOWA
KOSZT: 25 850 zł
ILOŚĆ UCZNIÓW: 40/45
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
-
5 zestawów komputerowych;
-
laptop;
-
cyfrowy aparat
fotograficzny;
-
zestaw materiałów biurowych
do zajęć;
-
publikacje: kalendarz
„Zabytki sakralne parafii Bąkowice” oraz folder „Gmina
Świerczów”
EFEKT EDUKACYJNY:
W ramach projektu, dla uczniów
klas IV – VI, prowadzone były zajęcia kółka fotograficznego oraz
kółka informatycznego. Podczas tych zajęć uczniowie poznali różnice
i podobieństwa budowy aparatu analogowego i cyfrowego, poznawali
podstawowe techniki wykonywania zdjęć i programy do obróbki zdjęć,
nauczyli się obsługiwać aparat analogowy i cyfrowy,
a robiąc zdjęcia dostrzegać i uchwycić piękno otaczającego świata.
Wszystko to dawało efekty w postaci umiejętności pracy w grupie,
prezentacji swoich osiągnięć, samooceny
i obiektywnej oceny pracy innych, planowania i wykorzystywania
wolnego czasu.
NAZWA: RATUJEMY I UCZYMY
RATOWAĆ
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 85/86
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Dla każdej klasy przeprowadzone
zostały warsztaty składające się z dwóch części: teoretycznej i
praktycznej. Zajęcia wzorowane są na szkołach norweskich (chodzi tu
o zabawową formę przyswajania i przekazywania wiedzy, przy
wykorzystaniu profesjonalnych pomocy). Uczniowie nauczycieli się jak
zachować się w miejscu wypadku, jak udzielać pierwszej pomocy
przedmedycznej oraz jak powiadamiać specjalistyczne służby.
NAZWA: PARAFIADA
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 85/86
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Udział w programie „Moja Mała
Ojczyzna”, w ramach którego prowadzone były zajęcia kółka
regionalnego, umożliwił uczniom dogłębne poznanie swojej wsi,
parafii i gminy: historii, zabytków przyrodniczych i
architektonicznych, ciekawostek o ludziach i wydarzeniach. Nauczył
współpracy w grupie i korzystania z różnych źródeł informacji.
NAZWA: SZKOŁA BEZ PRZEMOCY
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 85/86
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Organizowane warsztaty,
dostosowane do różnych grup wiekowych, pozwoliły na zniwelowanie
problemów dotyczących przemocy i agresji w szkole.
NAZWA: E-TWINNING
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 45/45
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Uczniowie rozwinęli swoje
umiejętności posługiwanie się językiem niemieckim poprzez aktywny
udział i korespondencje ze swoimi rówieśnikami w zaprzyjaźnionej
szkole.
NAZWA: ZACHOWAJ TRZEŹWY
UMYSŁ
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 85/86
uczniów
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Organizowanie zajęć
alternatywnych umożliwiło uzmysłowienie uczniom wpływu i zagrożeń
używek. W ramach programu prowadzono następujące zadania: konkursy
plakatowe o tematyce antyalkoholowej, prelekcje nt. działań środków
uzależniających, wjazdy na krytą pływalnię w Brzegu, międzyszkolne
turnieje mini piłki nożnej, rajdy rowerowe.
NAZWA: BEZPIECZNE DROGI
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 45/45
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
EFEKT EDUKACYJNY:
Podjęliśmy inicjatywę -
„Bezpieczny pieszy, bezpieczny rowerzysta” – akcję społeczną na
rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w ramach której
przeprowadziliśmy warsztaty bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dodatkowo udział w projekcie umożliwił nam pozyskanie pomocy
dydaktycznych i sprzętu: Ponadto w wyniku przeprowadzonych zajęć
uczniowie z powodzeniem zdali egzamin na kartę rowerową oraz
zajęliśmy 3 miejsce w turnieju powiatowym, a nasz uczeń najlepiej
przejechał tor przeszkód.
NAZWA: CZYSTY LAS
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 45/45
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
Zacieśnienie współpracy z
Leśnictwem Gola, Nadleśnictwem Namysłów i Nadleśnictwem Kup.
Pozyskanie materiałów edukacyjnych dla uczniów.
EFEKT EDUKACYJNY:
Uczniowie poznali zasoby
przyrody i właściwe zachowania się w lesie. Zadania, które
zrealizowaliśmy w ramach projektu to: akcja sadzenia lasu,
wyszukiwanie dzikich wysypisk śmieci, konkurs plastyczny, konkurs
recytatorski.
NAZWA: SESJE Z PLUSEM
KOSZT: projekt społeczny
ILOŚĆ UCZNIÓW: 45/45
uczniów klas IV - VI
KORZYŚCI DLA SZKOŁY:
-
monitorowanie efektywności
programów nauczania i porównywanie wyników naszych uczniów z
wynikami ogólnopolskimi;
-
materiały edukacyjne dla
uczniów;
-
materiały dydaktyczne dla
nauczycieli.
EFEKT EDUKACYJNY:
Przy pomocy platformy
internetowej uczniowie rozwiązują w danym czasie testy kompetencji.
Podejmowane zadania to: udział w ogólnopolskich testach
sprawdzających kompetencje uczniów klas IV – VI z języka polskiego i
matematyki, udział w 6 sesjach w ciągu roku szkolnego, analiza
stopnia realizacji podstawy programowej z w/w przedmiotów na
podstawie zestawienia wyników uczniów szkół podstawowych.
PODSUMOWANIE LAT 2007 – 2008
Większość projektów i programów
prowadzonych była przez nauczycieli jako wolontariat. W ciągu 15
miesięcy zrealizowaliśmy 4 projekty dla nauczycieli i 11 projektów
dla uczniów. W latach 2007 – 2008 nasza placówka dzięki udziałowi w
różnego rodzaju projektach zyskała 129 650,00 PLN na:
•
zajęcia dydaktyczne dla uczniów – 33
913,19 PLN;
•
wycieczki dla uczniów – 31 263,96 PLN;
•
pomoce dydaktyczne – 6 957,60 PLN;
•
sprzęt techno – dydaktyczny – 11 012
PLN;
•
kursy doskonalące dla nauczycieli – 32
800 PLN;
•
materiały biurowe – 3 198,25 PLN;
•
druk opracowanych publikacji – 10 505
PLN.
|